Klasy uczące się stacjonarnie miały okazję zobaczyć ciekawe filmiki i wspólnie porozmawiać, by wymienić się spostrzeżeniami m.in. na temat korzyści i zagrożeń płynących z dostępu do Internetu. Wyniki tych rozmów zostały zawarte w kreatywnych pracach dzieci, czyli na plakatach, w lapbook-ach, pracach plastycznych czy gazetkach tematycznych. Uczniowie starsi na lekcjach informatyki jak i na godzinach ze swoim wychowawcą, oglądali różnorodne filmiki, rozwiązywali quizy, omawiali prezentacje multimedialne, rozmawiali nt. cyberprzemocy, przypomnieli sobie najważniejsze zasady netykiety a także obejrzeli (klasa 7b) mini wykład z udziałem psychologa, który przedstawił uczniom podstawowe mechanizmy wpływające na zachowanie w Internecie i poznali czym jest tzw. efekt rozhamowania online. Mamy nadzieję, że przeprowadzone zajęcia uświadomiły naszym uczniom jak wiele zagrożeń czeka na nich w Internecie jeśli nieumiejętnie będą z niego korzystały, ale również jak wiele przydatnych pomocy można tam znaleźć. Trzeba tylko wiedzieć, jak to mądrze wykorzystać.
Więcej zdjęć na naszym Facebooku