Wiadomości

Czwartek, 2 marca 2017

Indywidualizacja procesu nauczania

 W ramach projektu odbyły się następujące rodzaje zajęć:

  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji prowadzone przez mgr Ewę Fronczyk oraz mgr Ewelinę Stachurę – w pierwszej grupie zrealizowano 30 godzin zajęć, a w drugiej 45 godzin zajęć;
  • zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych prowadzone przez mgr Małgorzatę Kożuch – zrealizowano 45 godzin zajęć;
  • gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy prowadzone przez mgr Magdalenę Gałuszkę – zrealizowano 45 godzin zajęć;
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk przyrodniczo – matematycznych prowadzone przez mgr Halinę Guzdek – zrealizowano 30 godzinzajęć.

Głównym celem zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji było:

  • poprawa tempa i estetyki pisania,
  • opanowanie podstawowych zasad ortografii,
  • udoskonalenie techniki, płynności, poprawności i tempa głośnego czytania,
  • lepsze rozumienie czytanego tekstu,
  • poprawa płynności wypowiedzi,
  • lepsza koncentracja i uwaga na zajęciach.

 

dla dzieci z wadami postawy:

  • wyrobienie nawyku prawidłowej postawy ciała,
  • wzmocnienie mięśni posturalnych,
  • rozciągnięcie mięśni,
  • opanowanie prawidłowego oddychania torem piersiowym, brzusznym i mieszanym.

dla dzieci rozwijających swoje zainteresowania szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk przyrodniczo – matematycznych:

  • poszerzenie ogólnej wiedzy przyrodniczej,
  • rozbudzenie zainteresowań poznawczych z różnych dziedzin nauk przyrodniczych m.in.: meteorologii, anatomii człowieka, botaniki, geologii,
  • umiejętne posługiwanie się oraz wykorzystanie mikroskopu i lupy.

W ramach projektu łącznie zrealizowano 195 godzin zajęć dla uczniów: z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją; z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym zagrożonych dyskalkulią; z wadami postawy oraz rozwijających zainteresowania w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych. Na wszystkich rodzajach zajęć nauczyciele wykorzystywali środki dydaktyczne, które zostały zakupione w ramach projektu unijnego na kwotę 12 309,60 zł. Frekwencja na wszystkich zajęciach wyniosła 100% jedynie na 15-stu zajęciach w roku szkolnym 2011/2012 wyniosła 92%. Ponadto wszystkie założone w programie zostały osiągnięte.

        Na zakończenie zajęć przeprowadzono ankiety ewaluacyjne. Wszyscy ankietowani uczniowie stwierdzili, że wiedza, którą zdobywali na tych zajęciach pomogła im w nauce, podobały im się pomoce, które były wykorzystywane, zajęcia były ciekawe i zachęciliby kolegów do udziału w takich zajęciach. Rodzice tych uczniów również wypełnili ankiety. Z odpowiedzi rodziców wynika, że zajęcia miały pozytywny wpływ na rozwój ich dziecka, Rodzice zauważyli, że ich dziecko dzięki udziałowi w zajęciach lepiej sobie radziło w nauce, stało się bardziej samodzielne, a przede wszystkim wzbogaciło swoją wiedzę i umiejętności. Dokładna analiza została przedstawiona w zbiorczym zestawieniu ankiet.